U OŠ „Miodrag Čajetinac Čajka“ u Trsteniku realizovana je grupna radionica posvećena karijernom informisanju i proceni interesovanja učenika osmog razreda. Radionica je osmišljena tako da deci pruži praktične alate za razumevanje svojih sposobnosti, interesovanja i vrednosti, a sve u cilju informisanog planiranja budućih obrazovnih i profesionalnih opcija.
Centralni deo radionice bio je fokusiran na aktivnosti procene interesovanja učenika. Kroz izradu karijernog kviza, učenici su istraživali svoja interesovanja i sklonosti prema određenim vrstama aktivnosti i zanimanja. Cilj je bio da učenici bolje razumeju sopstvene preferencije, ali i da povežu svoje talente sa potencijalnim karijernim pravcima. Takav pristup omogućava učenicima da na zabavan i angažujući način prepoznaju oblasti u kojima mogu biti motivisani i uspešni.
Pored procene interesovanja, radionica je uključivala diskusije o različitim vrstama obrazovanja i praktične savete kako da učenici razvijaju veštine i kompetencije van redovnog školskog programa. Poseban akcenat stavljen je na samoprocenu veština, postavljanje ciljeva i osmišljavanje prvih koraka u planiranju buduće škole ili zanimanja.
Rad u grupama omogućio je učenicima da razmene svoja zapažanja, uporede interesovanja i nauče iz perspektiva svojih vršnjaka. Ovaj pristup ne samo da razvija socijalne i komunikacione veštine, već podstiče i kritičko razmišljanje, samorefleksiju i sposobnost donošenja informisanih odluka. Učenici su kroz praktične zadatke učili kako da sagledaju različite opcije i prepoznaju koja oblast bi im najviše odgovarala, što je posebno značajno u ovom periodu razvoja, kada se oblikuju prvi karijerni interesi.