U Srednjoj školi „Sveti Trifun“ nedavno je realizovan niz radionica posvećenih razvoju veština upravljanja karijerom, namenjenih učenicima završnih razreda. Radionice su imale za cilj da mladima pruže praktična znanja i alate za planiranje profesionalnog puta, jačanje samopouzdanja i efikasno korišćenje dostupnih resursa za karijerni razvoj.
Program je osmišljen u interaktivnom formatu, sa naglaskom na praktične vežbe i rad u grupama. Učesnici su imali priliku da kroz diskusije, simulacije i analize slučajeva prepoznaju svoje snage, interesovanja i vrednosti, i povežu ih sa potencijalnim karijernim opcijama. Poseban akcenat stavljen je na razvoj veština samoprocene, postavljanje realnih ciljeva i kreiranje strategija za ostvarivanje profesionalnih ambicija.
Radionice su obuhvatale i praktične savete o korišćenju formalnog i neformalnog obrazovanja, kao i o alatima za upravljanje karijerom, poput planiranja koraka za upis na fakultete ili stručno usavršavanje, pripreme za razgovor za posao i samostalnog istraživanja tržišta rada. Karijerni praktičari su učenicima pružili konkretne tehnike i resurse kako bi mogli da samostalno donose informisane odluke o svom profesionalnom razvoju.
Rad u grupi omogućio je učesnicima da razmenjuju iskustva, analiziraju konkretne situacije i zajednički traže rešenja za izazove sa kojima se susreću pri planiranju karijere. Ovaj pristup ne samo da osnažuje individualne kompetencije, već i jača timski rad, komunikacione veštine i kritičko mišljenje.
Učenici su tokom radionica takođe diskutovali o važnosti proaktivnog pristupa u razvoju karijere, motivaciji i upravljanju sopstvenim resursima, uključujući vreme, znanje i mrežu podrške.
Radionice poput ove u Srednjoj školi „Sveti Trifun“ pokazuju da kombinacija praktičnih veština, grupnog rada i profesionalne podrške može značajno unaprediti kapacitete mladih da samostalno i odgovorno oblikuju svoj karijerni razvoj, čime se direktno doprinosi njihovoj budućoj profesionalnoj i ličnoj samostalnosti.